Vianočné zvyky

by - 17:12:00

Vianoce sú jedna veľká tradícia.

V každej domácnosti na Vianoce sa potrpí na nejaké tradície. Vždy sa nejaké nájdu. Ale tie tradície nie sú rovnaké, každá domácnosť je výnimočná. A akoto je u nás doma?

 Keď nebudeš celý deň jesť uvidíš krokvu zlatú.
Krokva- keď bývate na dome a máte strechu do špicu tak tie drevá, inak nazvané aj trámy.
Je to jednoduchá replika Zlatého prasaťa s tým rozdielom že krokvu zlatú môžete naozaj vidieť. Ako to je možné?
SPOILER: som z dediny, tak je pochopiteľné, že som ovplyvnený trochu nárečím. A preto keď sa povie uvidíš krokvu zlatú nemám na mysli zlatú krokvu ale krokvu S LATÚ (lata- drevená doska)
Je to taký vtip ale, keď mi to rodičia prvý raz ukázali tak ma to naštvalo :DD
                                                                                                       

                                                                                        Keby niekto nevedel tak to 
                                                                                                                                       je prasa zozadu :) som šibnutý

Peňaženka na štedrovečernom stole prinesie rodine bohatý rok nie len na peniaze ale aj šťastie.

Myslím, že nie je čo vysvetľovať.

Jeden orech jeden roh.

Tam, kde sa rodiny chystá večerať alebo stráviť vianočný čas sa do každého rohu hodí orech pre ochránenie od zlých síl.

A posledný pre mňa najkrajší a taký pravý vianočný zvyk je
Pripravenie posedenia pre pocestného pri stole.

My na vianočný večer sme traja, a tak vždy na 4 miesto dávame tanier plochý a hlboký, príbor a pohár. Je to pre pocestného aby sa mohol najesť. 

Samozrejme nebudem tu spomínať tradície ako oplátka, pomazanie čela alebo Vianočný stromček lebo to má každá domácnosť. Dúfam, že sa vám článok páčil, a Šťastné a Veselé.
               

You May Also Like

0 komentárov