Život na dedine

by - 21:48:00

     Som naozaj šťastný, že žijem na dedine.

     Pred nedávnom som bol na jednej udalosti, nazvime to zábava. Bola to diskotéka ako každá iná až na dve veci. Keď idete na zábavu tak očakávate, modernú hudbu, no ale na tej, ktorej som bol ja sa striedali ľudovky so slovenskou hudbou, nie terajšou ale to staršou. ja obľubujem ľudovky aj oldies, takže veľké +. V meste na takú zábavu nenarazíte. No a odlišovala sa hlavne dôvodom prečo sa konala. Bola z dôvodu pochovávania basy. určite mnohí si hovoríte, že "čo to sakra je?" Je to udalosť, ktorá sa koná z dôvodu ukončenia zábavy a začiatok pôstu. Pôst určite poznáte, počas 40 dní by sa nemali konať žiadne oslavy, svadby a zábavy. 

A ako taká Fašiangová zábava vyzerá? no program sa začína o jedenástej. Pred jedenástou sa hrá hudba a tancuje. O jedenástej sa začína program. Do priestorov napochodujú všelijaké kreatúry, nazývané fašiangisti a fašiangový kňaz. Celý obrad začne vysvätením všetkých v miestnosti. Ale ako také vysvätenie vyzerá, no rád by som o tom radšej pomlčal ale vysvätenie k fašiangom patrí. No budete vysvätený štetkou od záchodu, a dúfajúc čistou vodou z vodovodu. Samozrejme hneď vás tam začínajú otravovať fašiangisti. Ja som dopadol tak, že som mal krk od kečupu s skoro znásilnený od baletky, podotýkam, že to bol chalan. :D No zábavy bolo viac ako kopec. Pán kňaz počas toho ako sa vás fašiangisti "zabávajú" predčítava čo sa v obci za rok udialo. Samozrejme, všetci fašiangisti majú v sebe určité promile alkoholu, nebojím sa povedať, že to bolo aj percento :D Chvíľku pred dvanástou začnú všetci fašiangisti oplakávať basu, ktorú priniesli na začiatku. Samozrejme si schytáte ešte pár pokropení ,stále dúfajúc čistou vodou. Basa sa odnesie a s ňou vďaka Bohu aj fašiangisti. 
Zábava by sa mala po správnosti skončiť lebo basa je pochovaná, basa sa pochovala len symbolicky, lebo pôst začínal až vo štvrtok zábava bola v sobotu. 

     Nielen týmto zážitkom som rád, že žijem na dedine. Som strašne rád, keď môžem hovoriť naším nárečím, nie je až tak odlišné od slovenčiny ako napríklad východniarske alebo záhorácke, ale menšia zmena tam je. Som rád ak môžem navštíviť nejakú tradíciu u nás, teda až na zabíjačku, tá mi teda nevonia. 

     Samozrejme, že sú tu isté nevýhody, ale dokážem ich prekusnúť. Teda až na to, že keď niečo potrebujem kúpiť. Vtedy nadávam, že žijem na konci sveta, ale inak všetko ostatné je pohodička.   

     Dúfam, že sa vám článok páčil.

     Poznáte fašiangy? Žijete v meste alebo na dedine? Zachcelo sa vám zažiť takú dedinskú tancovačku? Boli ste už na takejto zábave? Ak áno napíšte čo ste zažili vy? :D 


You May Also Like

1 komentárov

  1. Musím ťa poopraviť. Pôst sa začínal v stredu (popolcovú) a nie vo štvrtok. Inak pekný článok, o rok musíme zopakovať :)

    OdpovedaťOdstrániť